ProjektNAVN Formidlingrevideret pr. 01.01.2011.

Projektets titel ændres ikke.

ProjektBESKRIVELSE Formidling; beskrivelse og erfaringer fra 2008 – 2010:

 

Beskrivelse:

I et tæt samarbejde med projektet Frivillige formidlere og Lokalrådet nedsættes der en PR- og formidlingsgruppe i Gullestrup. Gruppen får bl.a. til opgave, at opstarte lokal-tv, udvikle kvaliteten af fællesbladet for Gullestrup, formidle de gode og anderledes historier både internt i Gullestrup og til omverdenen. Dette arbejde kan udvikles i et samarbejde med eks. journalisthøjskolen, filmselskaber etc., således, at der sker en professionalisering og kompetenceudvikling af beboerne i området, som på sigt selv skal forestå produktionen og formidlingen.

 

Projektet kan evt. udvikles som et beskæftigelsesprojekt i et samarbejde med Herning Kommune.

 

Inddragelsesproces:

I første omgang nedsættes der en mindre ”intern” arbejdsgruppe af aktører fra Gullestrup-området med Trine Petersen (Projekt Frivillige Formidlere) som tovholder på gruppen.

Gruppen består af: Trine Petersen, Kulturformidleren og en repræsentant fra Lokalrådet.

Gruppens opgave bliver i første omgang at samtænke aktiviteter og sikre en synergieffekt mellem Projekt Frivillige Formidlere og Projekt Formidling fra den boligsociale helhedsplan. Gruppen får også til opgave at udarbejde et kommissorium og opgaver for en PR- og formidlingsgruppe i Gullestrup. Endelig får gruppen også til opgave at vurdere mulighederne for etablering af Lokal TV i Gullestrup.

 

Mål:

Projektmål:

At få fortalt de gode og anderledes historier om Gullestrup.

 

At få skabt et nuanceret billede af bydelen, som er kendt af beboerne i og uden for Gullestrup.

 

At få inddraget og udviklet x-antal beboeres kompetencer inden for journalistik og mediehåndtering.

 

Procesmål:

Den interne arbejdsgruppe skal inden udgangen af 2008 forelægge et oplæg til Kommissorium og opgaver for en PR- og formidlingsgruppe

 

Succeskriterier.

I 2012 læses Fællesbladet af mindst 75% af husstandene i hele Gullestrup.

 

I 2012 har Gullestrup mindst fire gange årligt gennem de sidste tre år haft positiv omtale i de lokale medier.

 

I 2012 viser en undersøgelse, at bydelens image i væsentlig grad er forbedret.

 

Udfordringer:

At få undersøgt om milepælene er realistiske at nå og i givet fald, hvordan de tids- og indholdsmæssigt nås.

 

Projektleder:

Trine Petersen, Kulturformidleren og en repræsentant fra Lokalrådet.

 

Erfaringer:

Projektet gik hurtigt i samarbejde med projektet ”Frivillige formidlere”, som blev afsluttet i efteråret 2009. Ved afslutningen overtog Formidling følgende: radiogullestrup, som er en lokal somalisk radio og PR-gruppen. PR-gruppen var en flok beboere, som ønskede at uddanne sig som lokaljournalister og tidligere projektleder havde derfor arrangeret et kursus til uddannelse af lokaljournalister. Radioen er pt. på standby. PR-gruppen eksisterer ikke, fordi projektlederen for Frivillige Formidlere ikke havde lavet kontrakt med kursusdeltagerne, så da kurset var gennemført sagde de farvel og tak for god viden.

 

Det har ikke været forsøgt at udvikle projektet som et beskæftigelsesprojekt. Ej heller har der været kontakt med filmselskaber eller journalisthøjskolen. TV-delen blev man i styregruppen meget hurtigt enige om at afskaffe, da man ikke troede på at der var folk, som ville lave/se lokalTV fra Gullestrup.

Det har været forsøgt at skabe en arbejdsgruppe som ovenfor, men gruppen gik hurtigt i opløsning og Lokalrådet ønsker ikke at medvirke.

 

Projektet har gennemgående været brugt til at formidle gode historier fra Gullestrup ud i eget lokalområde og i verden med det formål dels at ændre selvopfattelse og image. Dette er lykkedes. Der er i gennemsnit blevet bragt 1 positiv historie i lokale medier hver 2. måned siden august 2008. DRP4 har bragt en 3-timers liveudsendelse fra Gullestrup, lokalradioen RadioM har bragt flere positive omtaler af Gullestrup.

Endvidere har projektet sat Gullestrup på landkortet ved at gøre projektet ”Audiomove” (se Ungdomsrådet) til en lokal turistattraktion via samarbejde med VisitHerning.

 

I efteråret 2010 er uddannelsen af 9 lokalrepportere sat i gang i samarbejde med Herning Folkeblad/Mediehuset Herning. Alle deltagere har skrevet kontrakt med helhedsplanen om udarbejdelse af artikler om gode historier fra Gullestrup i perioden 2011-2012. Desuden er der indgået aftale med Mediehuset Herning om en hjemmeside til Gullestrup ”www.gullestrup.dk”, som Mediehuset sponsorerer. en frivillig beboer er webmaster. Lokalrådet ejer hjemmesiden.

 

Formidling: Ny projektbeskrivelse pr. 01.01.2011.

Der nedsættes en PR- og formidlingsgruppe i Gullestrup, som uddannes til borgerjournalister. Gruppen får bl.a. til opgave formidle de gode og anderledes historier både internt i Gullestrup og til omverdenen ved at tage billeder til og skrive artikler til hjemmesiden www.gullestrup.dk, som ejes af Lokalrådet i Gullestrup, til AOH.dk og beboerbladet i Gullestrup. Desuden skal gruppen medvirke til udvikling af kvaliteten af beboerbladet i Gullestrup.

 

Projektet skal desuden formidle viden til omverdenen om, hvad der foregår i Gullestrup ved at udarbejde pressemeddelelser til pressen og indtænke branding af Gullestrup i de øvrige projekter.

Endelig skal projektet medvirke ved udarbejdelsen af små videoer fra Lyngbyen og/eller Gullestrup; eksempelvis musikvideoer af RAP-skolens elever, videoer af arrangementer som foregår i Lyngbyen/Gullestrup og videoer af livet i Lyngbyen/Gullestrup generelt. Disse skal også publiceres på facebooksiden ”Gullestrup for alle”, som er en del af Formidlingsprojektet.

Beboerbladet i Gullestrup skal udvikles i samarbejde med Formidlingsprojektet så det fremstår mere journalistisk både i skrift og billeder og projektet skal varetage forhold og økonomi omkring udsmykning af Byens Hus og eksempelvis flyers og plakater ifm. arrangementer.

InddragelsesPROCES Der dannes en PR-Gruppe, hvis opgave bliver i første omgang at uddanne sig som borgerjournalister og herefter fordele opgaverne imellem sig. Herefter skal der nedsættes en redaktionsgruppe, som samtænker borgerjournalisternes opgaver og aktiviteter.
MÅL

Projektmål

Procesmål

Projektmål:

At få fortalt de gode og anderledes historier om Lyngbyen og Gullestrup.

 

At få skabt et nuanceret billede af bydelen, som er kendt af beboerne i og uden for Gullestrup.

 

At få inddraget og udviklet 5-10 beboeres kompetencer inden for journalistik

og mediehåndtering og få dem klædt på til at give deres viden videre.

 

At udvikle og forbedre det lokale beboerblad.

 

At få forankret projektet hos en frivillig organisation i samarbejde med Herning Folkeblad.

 

Procesmål:

PR-gruppen skal være nedsat inden udgangen af 1. kvartal 2011 og i løbet af første halvår 2011 forelægge et oplæg til fordeling af opgaver og aktiviteter.

SUCCESKRITERIER I 2012 læses Beboerbladet og/eller www.gullestrup.dk af mindst 50% af husstandene i hele Lyngbyen.

 

I 2012 har Gullestrup mindst fire gange årligt gennem de sidste tre år haft positiv omtale i de lokale medier.

 

I 2012 viser en undersøgelse, at bydelens image i væsentlig grad er forbedret.

UDFORDRINGER At få udarbejdet en forankringsplan.
BEMANDING Projektleder: Kulturformidler.
SAMMENHÆNG TIL ANDRE PROJEKTER Øvrige boligsociale projekter

Det er en aftale

Den byggefysiske helhedsplan

TIDSPLAN/

MILEPÆLE

Der er uddannet og etableret en PR-gruppe senest i 1. kvartal 2011.

 

Der er udarbejdet min. 2 artikler/foto/videoreportager af hver borgerjournalist ved udgangen af 2011.

 

Der er udarbejdet en forankringsplan ved udgangen af 1. halvår 2012.

BUDGET

 


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Calendar

oktober 2018
M T O T F L S
« aug    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

nike shox hogan scarpe calcio Tiffany christian louboutin Scarpe Adidas superstar Scarpe Reebok Adidas Scarpe nike sb Scarpe nike air force air jordan adidas scarpe Tacchi
belstaff lederjacke canada goose outlet duvetica jacke moncler jacke duvetica damen canada goose sale woolrich parka damen duvetica herren woolrich parka woolrich parka herren woolrich outlet parajumpers outlet canada goose damen duvetica mantel belstaff sale moncler jacke herren canada goose deutschland
nike shox hogan scarpe calcio Tiffany christian louboutin Scarpe Adidas superstar Scarpe Reebok Adidas Scarpe nike sb Scarpe nike air force air jordan adidas scarpe Tacchi
parajumpers canada parajumpers toronto duvetica jacket peuterey jacket moncler praha canada goose bunda barbour bunda moncler bunda parajumper jakke woolrich jakke belstaff jakke peuterey jakke canada goose expedition parka dame barbour jakke canada goose expedition parka moncler jakke parajumper dame moncler portugal ugg portugal moncler outlet canada goose rea canada goose väst canada goose barn barbour jacka duvetica jacka moncler jacka moncler väst